Kolding IF Fodbold kan nu stolt præsentere en ny Basispartner i klubbens voksende erhvervsnetværk. Og hvad er mere passende end en virksomhed som selv er i solid vækst?
Det er Trolden Bryghus nemlig, og nu træder de altså ind i klubbens netværk. Det lokale bryghus med Michael Svendsen i spidsen, er et godt og ærligt bryghus, som sætter en ære i at lave øllet på god gammeldags manér. Det vil sige på øllets betingelser og ikke mindst håndlavet!
Aktuelt så er de fra foråret klar med helt nyt bryghus og destilleri. Fra at være startet i Michael Svendsens garage, er bryghuset nu vokset og drømmen om nyere og større lokaler har været drømt længe. Nu sker det!
”Efterspørgslen er der, og nu vil vi gerne lave mere øl, gin og whisky” – Forklarer Svendsen og fortsætter: ”Vi har jo mange planer. De nye lokaler vil give os bedre muligheder for at lave events og arrangementer. Rundvisninger og øl smagninger har længe været et hit hernede, og den del vil vi nu fremadrettet opjustere.”
Trolden Bryghus har eksisteret siden 2005, og er opkaldt efter Troldhede-Kolding-Vejen Jernbanen, der i fordums tid kørte med brunkul fra Troldhede ned over Jylland til Kolding. Det stykke Kolding historie vil bryghuset gerne ære. De nære nemlig stor kærlighed for det lokale.
”Vi er jo fra Kolding, og selvom vi sælger vores varer i hele landet, og udlandet for den sags skyld, så vil vi gerne vise hvor vi er fra. Vi er stolte af vores egn og hvad er så mere nærliggende end at samarbejde med byens fodboldhold?” – Siger Salgschef Kim Bangsgaard fra Trolden.
Det betyder at Trolden Bryghus nu bliver repræsenteret på Autocentralen Park med profilering, samt Michael og Kim vil blive aktive deltagende i klubbens erhvervsnetværk. Salgs- og Marketingsansvarlig i Kolding IF Fodbold, Michael Flyvholm udtaler: ”Vi er rigtig glade for denne aftale. Hvad samler en by mere end et fodboldhold og et lokalt bryghus? Disse to ting glæder jeg mig nu frygteligt meget til at kombinere. Trolden Bryghus er en attraktiv virksomhed, som helt sikkert kommer til at tilføre vores netværk yderligere værdi.”
Og der er unægtelig sket meget siden Michael Svendsen stod i den spæde start, med gæret humle i plastikspande. Trolden-øllen er så småt udbredt over hele landet, og de fleste koldingensere kender vel til Circus Gin’en, som via The Mokka Café er blevet et varemærke Kolding kan være stolt over. Den er destilleret hos Trolden Bryghus.
”Det har jo for os handlet om at være stædig i modgang, og på mange måde kan der drages de samme paralleller til fodbolden. Vi er et lille team hernede, og det betyder at vi både selv skal brygge, selv skal sælges produktet, være foredragsholdere og bryggere på samme tid. Det gælder om at holde tungen lige i munden. Vi har respekt for det store stykke arbejde der er blevet leveret i Kolding IF Fodbold, og kan genspejle os selv i processen. Det har vi respekt for, og ønsker at være en del af.” Afslutter Svendsen.
Ved siden af Trolden Bryghus’ engagement i Kolding IF Fodbold nyder det lokale bryghus godt af tiderne i øjeblikket. Som beskrevet ventes det 770 m2 bryghus og destilleri færdiggjort i april 2020, de har netop modtaget gazelleprisen og deres whisky får stor ros og anerkendelse af internationale whisky eksperter. Trolden Bryghus er bestemt på vej frem. Nu går bryghuset og fodbolden i Kolding hånd i hånd.
Besøg klubbens nye samarbejdspartner på www.trolden.com eller følg deres aktive Facebook side her.
Se et par spændende billeder fra deres bryggeri her:
#ViErKolding