Mandag d. 24. februar 2020 afholdte Kolding IF Fodbold generalforsamling jf. klubbens vedtægter.
Bestyrelsen fremlagde som vanligt beretningen for det forgangne år. Det forgangne år har været begivenhedsrigt på mange fronter. Kolding IF blev ved seneste licenstildeling tildelt 2 stjerner og rangeret som nummer 21 blandt de danske klubber. En meget tilfredsstillende placering der er resultatet af mange års fokuseret arbejde som tillige betød at klubben igen deltager på divisionsniveau for U17 og U19. FSK-samarbejdet er igen i år udvidet således 16 ud af i alt 17 drengeklubber i Kolding kommune deltager det vigtige talentsamarbejde og FSK-Topcenter.
1-holdet hvis drift varetages af Kolding IF Fodbold ApS opnåede i 2019 den eftertragtede oprykning til 1. division. Efteråret bød på en fantastisk start på NordicBet Ligaen med en aktuel placering som nummer 4. Setup’et omkring holdet bliver løbende optimeret og senest er spillerne gået på deltid hvilket betyder et stort skridt fremad i forhold til at professionalisere forholdene i klubben.
Der blev yderligere orienteret om organisation, arbejdet med licensansøgningen, sikkerhed på stadion, bestyrelsens tanker om masterplan for stadion og klubbens visioner for de kommende år samt det forestående 125-års jubilæum.
Årsregnskabet for klubben blev fremlagt. Årsregnskabet indeholder ikke driften af 1. holdet, som i stedet indgår i Kolding IF Fodbold ApS., hvis årsregnskab offentliggøres senere.
Årets resultat udgjorde et overskud på 213 tkr. Aktiviteterne er stigende i klubben hvilket betyder større udgifter til ungdomsarbejdet, men indtægterne over en bred front er ligeledes stigende således der har kunnet opnås et tilfredsstillende resultat for året.
Egenkapitalen er efter indregning af årets overskud nu på 356 tkr. Der vil fortsat være fokus på at sikre balance i økonomien, således egenkapital til stadighed kan understøtte den voksende aktivitet og nye initiativer.
Efter afholdelse af valg består bestyrelsen af følgende:
Claus Holm-Søberg (Formand) – ikke på valg
Børge Neessen (Sponsor & Event) – valgt for 2 år
Kristian Peter Jessen (Projekter) – ikke på valg
Karsten Buch-Aarøe (Ungdomsansvarlig) – valgt for 2 år
Henrik Nørgaard (Kasserer & økonomi) – valgt for 2 år
Marianne Knudsen (Kontingent & medlemmer) – valgt for 2 år
Jannie Veiler (Frivillighedsansvarlig) – valgt for 1 år
Ole Martensen (Kommunikation) – valgt for 1 år
Årets leder/træner: Rasmus Kragh – U15-assistenttræner.
Årets KIF’er: Kent Larsen – Kampfordeler mm.
TAK til afgående B-ansvarlig: Trine Villumsen
TAK til afgående cafeansvarlig: Gitte Madsen
TAK til afgående bestyrelsesmedlem og cafeansvarlig: Ole Bladt.
#ViErKolding
På bestyrelsens vegne,
Claus Holm-Søberg, Formand